För att kunna skicka in formuläret måste du först godkänna att nintendo.se sparar kakor på din dator. Du kan ändra dina inställningar för kakor genom att trycka på den svarta knappen med vit text "webbpolicy" .Kontakta ossHar du ett serviceärende, frågor angående våra produkter eller vårt företag? Vänligen välj ett ämne som stämmer in på din fråga och fyll i alla nedanstående uppgifter så återkommer vi med ett svar så snart som möjligt.Vänligen välj ett av följande alternativ... Jag har en fråga till service (garanti, reparationer, sparfiler, Nintendo eShop, konton m.m.) Jag har en fråga som gäller produktsortimentet eller Bergsala AB Jag vill veta status på ett inskickat serviceärendeFormulär för allmänna frågorFråga Beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt.Vad gäller ditt ärende? Jag har en produkt som inte fungerar. Problem med Nintendo eShop eller mitt digitala konto. Något annat. Först kan det vara bra att kika på våra tips om hur du själv felsöker, du hittar vår guide här. Om du inte hittar svaret på din fråga där är du välkommen att fylla i nedanstående formulär eller ringa oss på 0300-50910 (telefontid, helgfria vardagar: 08.00-12.00, 13.00-16.00). Är produkten mindre än tre år gammal och du har ett giltigt kvitto? Ja Nej Kontakta din återförsäljare i första handGaranti brukar gälla de första 12 månaderna, men även efter detta kan man hävda reklamation i upp till tre år från köpet om produkten är välskött och felet kan anses vara ursprungligt. Garanti och reklamation hjälper din återförsäljare dig att hantera. För mer information om vad som gäller för garanti och reklamation hänvisar vi till konsumentköplagen 1990:932.Om du av någon anledning inte kan eller vill ta hjälp av din återförsäljare så kan du istället skicka in ärendet direkt till oss, använd då vårat serviceformulär som underlag. Har du några frågor får du gärna höra av dig till oss genom att fylla i och skicka in nedanstående formulär. Vill du ha ett kostnadsförslag på en reparation kan du fylla i nedanstående formulär, gärna med bild på eventuell skada, så återkommer vi med en uppskattad kostnad för reparation. Vill du sedan skicka in produkten för reparation så ska vårt serviceformulär fyllas i, skrivas ut och skickas in tillsammans med den defekta produkten. Problem med eShop-kort eller eShop-kodKortet är skadat, jag kan inte utläsa koden.Inga problem, ta en bild på kod-kortet, det är viktigt att hela den sidan där koden sitter syns på bilden. Skicka bilden till oss på service@bergsala.se, så ber vi Nintendo göra ett försök att återskapa koden. Notera att detta kan ta ett litet tag då ärendet hanteras av Nintendo och inte av oss.Koden fungerar inte! Jag får bara en felkod.Tänk på att koder är avsedda att användas i Nintendo eShop på din konsol samt är avsedda för en specifik region, man kan alltså inte använda en kod avsett för exempelvis den amerikanska regionen på ett svenskt konto, samma sak gäller med valuta. Kort laddade med pengar måste ha samma valuta som din valda region. Om du kollat detta och kortet fortfarande inte fungerar så skickar du en bild på koden till oss på service@bergsala.se så kollar vi närmare på problemet.Jag fick aldrig koden som skulle ingå i mitt digitala köp.Koder som delas ut i samband med digitala köp skickas till samma mejladress som kvittot för köpet men kommer oftast som ett separat mejl. Kontrollera att mejlet inte sorterats som skräppost av din mailklient. Tänk på att det kan ta en liten stund innan koden skickas ut, vanligtvis får man kvittot först och koden en liten stund senare. Om koden fortfarande inte skulle ha dykt upp så kan du mejla oss på service@bergsala.se, bifoga gärna kvittot på ditt köp och kontrollera att du mejlar oss från den mejladress som kontot är bundet till så kollar vi lite närmare på saken. Problem med kontokort i Nintendo eShopJag försöker handla på en Nintendo Switch.Kontrollera att du har täckning för köpet på det kort du använder. Dubbelkolla även att du skrivit in rätt uppgifter. Om du använder sparad kort-information bör du testa att radera den förinlagda informationen och registrera kortet på nytt. Till sist bör du även kolla med din bank eller kortföretag så att felet inte ligger hos dem. Om felet kvarstår: mejla oss på service@bergsala.se från samma mejladress som kontot du försöker handla på är kopplat till och förklara felet.Jag försöker handla på en 3DS, 2DS eller WiiU.På de enheter som använder kontotypen Nintendo Network ID kan man inte längre handla med kort direkt på Nintendo eShop. Du behöver skapa ett Nintendo Account (om du inte redan har ett) på hemsidan my.nintendo.com och sedan slå ihop detta med ditt NNID för att sedan kunna lägga in pengar via ditt NA som du kan använda på ditt NNID på eShopen på din konsol. Tänk på att skapa kontot för samma person som ert NNID är skapat för. Någon har köpt saker på mitt konto utan min vetskap eller tillåtelseEtt barn/syskon har olovligt handlat på mitt Nintendo Account eller med mitt bankkort.Kontakta oss på service@bergsala.se, ange vilka köp (bifoga gärna kvitton) som är gjorda av den minderåriga eller ange serienummer på eran konsol samt vilka summor som dragits från bankkontot och när.Jag tror mitt konto är kapat.Byt genast lösenord på ditt konto och alla konton där du använder samma uppgifter. Kontakta oss på service@bergsala.se för vidare diskussion. Problem med inloggningNintendo Network ID (används på Nintendo 3DS/2DS och WiiU).Om du begärt nytt lösenord men inte fått det så bör du alltid kontrollera skräpposten för satt säkerställa att mejlet inte hamnat där. Om du inte kan begära nytt lösenord själv via konsolen så kan du mejla oss på service@bergsala.se, så hjälper vi dig att lösa detta. Tänk på att mejla från samma adress som kontot är bundet till. Om er ursprungliga mejladress inte går att använda kommer vi begära lite andra uppgifter för att bekräfta att ni äger kontot. Tänk på att det inte är tillåtet att överta någon annans konto.Nintendo Account (används i appar och på Nintendo Switch).Du kan begära ett nytt lösenord på hemsidan där du skapade och hanterar ditt Nintendo Account: accounts.nintendo.com/. Om du begärt nytt lösenord men inte fått det så bör du alltid kontrollera skräpposten för satt säkerställa att mejlet inte hamnat där. Om felet är relaterat till kontots mejladress så behöver ni mejla oss på service@bergsala.se, så kikar vi på problemet. Tänk på att det inte är tillåtet att sälja eller överlåta sitt konto till någon annan, kontot är personligt. Övriga frågorMin konsol är stulenEn stulen konsol skall anmälas till polisen. Det är viktigt att serienumret på den stulna enheten återfinns i polisanmälan. Det är enbart polisen som kan begära ut information som eventuellt kan hjälpa till att spåra enheten.Jag kan inte koden till Parental Control på min konsolRing oss på 0300-50910 (telefontid, helgfria vardagar: 08.00-12.00, 13.00-16.00) när du har konsolen framför dig så hjälper vi dig med detta! Den som ringer måste vara vuxen och konsolen måste ha korrekt tid och datum inställda.Formulär för frågor rörande service och garanti.Fråga Beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt.Bifoga beskrivande fil Välj en eller flera bilder som illustrerar din fråga. Observera att maximal sammanlagd filstorlek är 5 mb.Vilken/vilka konsoler gäller ditt ärende? Nintendo Switch Nintendo Switch Lite Wii U Nintendo 2DS Nintendo 3DS New Nintendo 2DS New Nintendo 3DS AnnanVilken/vilka tillbehör gäller ditt ärende? Joy-Con Nintendo Switch Pro Controller Ring-Con AnnanOm ditt ärende rör konton och/eller onlinefunktionalitet behöver vi veta följande för att kunna hjälpa till.Konsolens serienummer Du hittar vanligtvis serienumret på en klisterlapp på konsolens bak- eller undersida.NNID/Nintendo Account Alias Om ditt ärende rör onlinefunktionalitet eller Nintendo eShop måste du ange ditt alias för att vi ska kunna hjälpa dig. Viktig informationVi jobbar på att registrera mottagna serviceärenden så snart vi kan. Kontrollera alltid att paketet faktiskt mottagits av oss samt vilket datum innan du skickar din statusförfrågan. Räkna med att om paketet mottogs för mindre än tre dagar sedan så kommer vi inte kunna ge någon status på ärendet eftersom det vanligtvis är minst tre dagars kö på mottagna ärenden innan de registreras i vårat system. Under vissa perioder kan kötiden vara så lång som två veckor. Om du inte skickat paketet spårbart kan vi inte garantera att vi kan ge någon status. Om du som slutkund skickat ärendet via en återförsäljare ber vi dig att i första hand efterfråga status via din återförsäljare.Jag som ställer frågan representerar ... En privatperson Ett företagNamn Butik: ange vilken butik. Slutkund: ange namn såsom det angavs på inskickad serviceanmälan.Servicenummer Gäller endast butikerInskickade produkter Serinummer på inskickad produkt Gäller främst konsolerKolli-ID på paket Personlig informationVänligen fyll i all information så att vi har möjlighet att kontakta dig.Namn E-post Telefonnummer Postadress Postnummer Ort Jag godkänner att Bergsala AB hanterar mina personuppgifterskicka