Nintendo logotype

Teknisk support och serviceförfrågningar

Det är aldrig roligt när någonting går sönder, allra minst ens kära spelkonsol, men tyvärr händer det. Läs igenom nedanstående för mer information om vad som gäller vid garantiärenden och liknande.

De flesta problem kan du lösa själv

Ofta är det inget egentligt fel på konsolen även fast det ibland kan verka så. För att slippa skicka in en konsol i onödan och förlora värdefull speltid rekommenderar vi att du kollar igenom följande felsökningsguider.

Om ovanstående guider inte hjälper så rekommenderar vi vår FAQ där vi löpande lägger upp svar och lösningar på förekommande problem.

Med garanti

Om din Nintendo-produkt inte fungerar på grund av ett tillverkningsfel har du möjlighet att lämna in produkten hos butiken där du köpte den för att få den reparerad. Förutsättningen för detta är att det finns garantitid kvar och att kvitto kan visas upp. Fyll i det här dokumentet och skicka med din produkt.

Utan garanti

Om skadan inte beror på ett tillverkningsfel, om garantitiden har gått ut eller om kvitto saknas, kan du mot en kostnad få din Nintendo-produkt reparerad av Bergsala Servicecenter. Om du redan varit i kontakt med Bergsala Servicecenter och är ombedd att skicka in din produkt ska du fylla i det här dokumentet och bifoga det med din produkt.

Återvinning och miljöansvar

Nintendo-produkter som är trasiga eller på annat sätt uttjänta ska inte slängas i de vanliga soporna utan istället lämnas in för materialåtervinning. Det är viktigt att eventuella interna batterier följer med produkten och inte slängs separat. För att hitta ett återvinningsställe nära Er vänligen besök Elektronikåtervinningsföreningen.

För mer information om lagar och förordningar när det gäller hantering av elektronikskrot vänligen gå till Naturvårdsverket och läs förordningen (2005:209).

amiibo dr. Mario